Élet

10 tipp a karácsonyi stressz elkerülésére

 263 

“… Beköszöntött Szenteste, és Én totál kilettem – mivel egész nap a fát díszítettem. Hogyha azt kérditek, a sok munka hol van, megmutatom nektek, miket varázsoltam.” Valószínűleg a “totál kilettem” érzést mindenki ismeri.
Egész évben a karácsonyt várjuk. Még csak november vége van, de már most arról ábrándozok, hogyan lesz minden tökéletes a nagy napon – napokon. Ilyenkor úgy érzem minden rám nehezedik: a céges karácsonyi party, a családi összejövetelek, a last-minute vásárlások, a megfelelő ajándékok kitalálása, a karácsonyi vacsora  elkészítése – így tehát számos oka van annak, hogy az adventi időszak sokkal stresszesebb, mint az év többi része. De hogyan lehet behúzni a vészféket? Íme néhány tipp a karácsonyi stressz elkerülésére.

ÍGY ÉLD TÚL A KARÁCSONYT!

A karácsonyi stressz elkerülésének első lépése, a stressz fő tényezőjének felismerése. Karácsonykor a munka, a család, a gyerekek általános feladatain kívül egy teljes naptár is található karácsonyi rendezvényekkel és ünnepségekkel. Ez túl sok lehet. Kérdezd meg magadtól, melyik a jelenleg leginkább stresszes dolog, és ragadd meg a gyökerénél a problémát.
A következő pontokban megtudhatod, hogyan lehetsz nyugodtabb és kiegyensúlyozottabb a karácsonyi időszakban.

Mi a stressz?

A stressz folyamatos feszültség vagy idegesség, amely a szervezet válaszreakciója egy vagy több tartós negatív ingerre. Általában az a célja, hogy a legjobbá váljunk. Teljesítményhelyzetben a stressz pozitív hatása segítettett az embereknek a harcban vagy például a repülésben. A stresszhatók időközben megváltoztak és inkább a munkával, és a családdal kapcsolatosak. Manapság a stressznek nincs olyan szelepe, amely újra csökkenthetné a belső nyomást. Ez felhalmozza a feszültséget, ami gyakran negatív hatással van az elmére és a testre. Az alvászavar és a legyengült immurendszer a stressz leggyakoribb következménye.

10 tipp a karácsonyi stressz ellen

A nyugodt adventi időszak könnyebb lehet, mint gondolnád. Kövesd 10 pontos listánkat, a karácsonyi stressz elkerülése érdekében.

1. Állts fel egyértelmű prioritásokat! Biztos hogy mindent az év végi hajtásban kell elintézned? Vagy vannak olyan időpontok, amiket át lehet helyezni januárba? Mi az ami igazán fontos, és mi az ami elhanyagolható. Tervezz meg egy listát, és írd le!

2. To-Do-Liste. Jegyezd fel a találkozók időpontjait, helyeit a teendők listájára. Számos olyan alkalmazás van, amely segít megszervezni a találkozókat. Már maga a feladatok feljegyzése is szintén enyhíti a stresszel kapcsolatos gondolatokat. Ezáltal több időd marad, hogy más, fontosabb dologra összpontosíts. Ha túl sok teendőt jegyeztél fel, mindenképp gondold újra mielőtt elkezdenéd pipálni a listád.

3. Kényeztesd magad rendszeres kikapcsolódással a karácsonyi szezonban! Menj  forralt borozni a barátaiddal, vagy kedveseddel. Olykor egy-egy beszélgetés pontosan az amire szükségünk van az akkumulátorunk feltöltéséhez.
Ha nem szívesen mennél sehova, egy pihentető fürdő szintén felszabadító érzés lehet egyedül, de párban úgyszintén – különösen, ha mellé kipróbálsz egy vízálló játékot is. 20 perc elég a meleg vízben, hogy elengedd az egész nap folyamán rád nehezedett feszültséget. 

4. Vásárolj lista szerint ajándékokat! Mindannyian szeretünk vásárolni, de én személy szerint nem szívesen kóvájgok a bevásárlóközpontokban a karácsonyi időszakban. Ha te is így vagy ezzel, akkor az online vásárlást neked találták ki! Nemcsakhogy nagy a termék választék, de sok különlegesség is található online. Írd össze előre az ajándékötleteidet, így gyorsabban fog menni a vásárlás, és nem kockáztatod, hogy felesleges órákat ülj a monitor előtt.

5. A családi karácsony, sokak számára stresszes élmény lehet. A békétlen családi karácsony pedig minden, csak nem áldott.
Segít a pozitív gondolkodás! Ne aggódj előre! Tudom nehéz az igazodás egy rakás rokon időbeosztásához, családi állapotához, elvárásaihoz, szokásrendszeréhez. Kezeld a hülye szituációkat lazán!

6. Perfekcionizmus adé – Tökéletes sütik, vacsorák és ajándékok – felejtsd el azt a gondolatot, hogy mindennek tökéletesnek kell lennie karácsonykor. Egyszerűen csak élvezd az ünnepeket! A legjobb, ha bevonod a családod és a barátokat az előkészületekbe. Ez nem csak gyorsabb, de mindenki számára nyugodtabb is. Töltsd végre érdemben is velük a karácsonyt!

7. Tartsd a tested és lelked fitten! Karácsonykor a legtöbb ember inkább, az otthonát rejtő melegségbe rejtőzik, ahelyett, hogy aktívvá válna. A sport a legjobb módszer a stressz csökkentésére és a fejed tisztítására. Menj kocogni, menj az edzőterembe, vagy próbálj ki egy új sportot. 
Meditáció, thai chi vagy autogén edzésen keresztül megtanulod elengedi magad a speciális gyakorlatok révén.

8. A táplálkozás is fontos szerepet játszik a test stressz-ellenállóvá tételében. A karácsonyi szezonban, különösen sok cukrot és zsíros ételt fogyasztunk. Ennek ellenére mindig figyelj az egészséges életmódra, mert ha a test nem egészséges, akkor a stressz is gyorsabban veszi át az irányítást. 

9. Aludd magad szépre a karácsonyi stressz alatt! A stresszesebb napokon gyakran rosszul alszunk, és ez fordítva is igaz. A jó alvási szokások kialakítása, fontos egészségünk fenntartása szempontjából, különösen stresszes időszakokban. Ezért győződj meg róla, hogy alvási rutinod ilyenkor is kiegyensúlyozott legyen. Igyekezzünk lehetőség szerint minden nap ugyanakkor aludni térni és felkelni reggel. Ha még mindig nem hagynak békén gondolataid, írd le őket elalvás előtt. De egy forró fürdő vagy egy jó könyv is segíthet a pihentető alvásban.

10. A LEGJOBB ANTI-STRESSZ TIPP:

Egyszerűen csak lázadj velünk! Hagyd az egész karácsonyi stresszt a francba, utazz el és szeretkezz nagyokat!

A HAPPY BANANA téli doboza, különleges és minőségi meglepetéseket tartogat párok számára, akik valami újat szeretnének kipróbálni. A dobozban található Satisfyer Whale párvibrátor, egy vanília illatú masszázsgyertya, egy gyengéd cirógató és egy finom erotikus kötöző. Forrósítsátok fel a hangulatot a hideg téli estéken! ❄️

További cikkek

Vélemény, hozzászólás?